LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

25 maj 2009

Sleepless in Amsterdam

Jag har verkligen haft en riktigt bra dag i Amsterdam idag. Lämnade hemmet vid 6.
Tre executive coaching sessioner. 12-14.30. 14.30-17.00. 17-19.30
Sen 30 min promenad och middag med potentiell kund.

Tillbaka på rummet. Jobbar undan lite e-post. Bara sju kvar i inkorgen.
Måste fixa lönerna också. Det är den 25:e i morgon.

Det har varit en lång lång dag. Jag är nöjd med sessionerna, och jag känner mig utmattad på ett bra sätt. I morgon har jag en session 8-12, och sedan skall jag masa mig ut till min favoritflygplats Schiphol och jobba i loungen tills planet hem går vid femsnåret.

Just nu är jag lite trött.
Har tittat på bilder av min lille son. Och bilder av min lilla dotter. Och bilder av min kärlek.

Jag längtar hem.
Men det går bra här.
Men ändå.

Men jag kan bara tänka på min kärleks blonda hår, och hur det doftar hem och trygghet när jag ligger tätt intill henne där hemma.

Sleepless in Amsterdam. Dags att köra lönerna.

1 kommentar:

Miasworld sa...

Schipol utanför loungen är inte alls särskilt spännande upptäckte jag förra veckan. Dock är det snäppet bättre än Belgrads flygplats som kvalar in på topp fem över tristaste flygplatser jag någonsin varit på (tillsammans med Pristina, Nairobi, Halmstad och Cherson i södra Ukraina)