LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

20 maj 2009

intensiv vecka

Två fullpackade dagar i Düsseldorf, och idag en serie riktigt givande möten på kontoret i Malmö.

Den här veckan har bara varit tre dagar lång men känns som en maratonvecka. Fast på ett bra sätt. Inte som under själva maratonlöpningen, utan snarare som efteråt. Lite träningsvärk efter alla nya människor, tankar och idéer - men väldigt nöjd.

Lyckades äntligen få till en längre hang time med Mikael B, en av de vassaste ledarutvecklarna jag haft förmånen att jobba med (jag vet att du läser min blogg, Micke, men det är långt ifrån bara jag som tycker det - så anklaga mig inte för att smöra ;-)

"Hang time" är för mig möten som är viktiga men inte bråttom/akuta. Det är svårt att få till dem eftersom man aldrig kan säga att NU måste vi träffas för att den och den rapporten måste skickas in. Men hang time innebär också att det är mer än 20 minuter över en hastig fika. Det behöver vara 2-3 timmar, utan agenda och mål. Utan affärsfokus.

Hang time.

Nu vill jag få till hang time med två andra som länge varit viktiga men inte bråttom/akuta.

Paul och Janne - you're on my list. Be prepared for hang time ;-)