LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

22 maj 2009

rosétrams

Båda barnen lagda och sovande nu.
Har röjt undan en kvart.
Hällt upp ett glas rosé, och satt mig i soffan.

Nu har jag flyttat om lite i aktieportföljerna (jag tillhör den grupp som vill ha kontroll, så jag förvaltar innehållet i pensionsförsäkringar och sådant på egen hand).

Bland annat köpte jag på mig en liten högriskpost i ett kanadensiskt bolag som heter Petro Vista Energy Corp, med bolagsförkortningen PTV.

Det är ingen aktie jag rekommenderar som annat än exotisk krydda - så skit i aktien. Men alla ni sannolikt killar som drog lite på smilbanden åt bolagsförkortningen förstår varför jag sitter och känner mig ypperligt rosévintramsig när jag fnissar åt var och varannan mening i de olika prospekt/diskussionstrådar som behandlar bolaget.

"...as the farmout agreement gives PTV a full carry on 3 wells..."
"...which is why I seriously suggest PTV as a way to enter the energy market..."


Jag vet... jag vet... Rosévin gör mig omogen och tramsig.
Men så rullar jag.

Inga kommentarer: