LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

28 maj 2009

Superkraft 2


Jag har upptäckt ännu en superkraft hos mig själv. Den förra var mer jobbrelaterad.

Det senaste halvåret har jag förfinat olika tekniker för att leka och sova samtidigt.
Jag kan ex. halvslumra och "läsa" bok tillsammans med lilltjejen. Jag tar fram en bok och låter henne bläddra fram i sidorna. Själv ligger jag med henne innanför mig i soffan (så jag märker om hon tröttnar och går iväg) Sen ligger jag med hakan rätt långt ner mot halsen, så struphuvudet är lite lite lite belastat. Varje gång hon vänder blad så behöver jag bara röra tungan lite bakåt i munnen vid nästa utandning för att det skall höras ett tydligt "rrrrråååååårrrrhh" eller "hrrraaaaa". Hon märker inte riktigt att det inte är faktiska ord jag använder, utan är mest nöjd över att hon får peka på bilderna och att jag är med.

Eller som på bilden. Jag kan ta en liten tupplur och bygga klossar med henne. Knepet är att öva på att somna på rygg med ena underarmen vinklad uppåt, så hon kan placera klossar i mina händer och det verkar som om jag är med och greppar dem (det är egentligen en helt instinktiv gripreflex som gör att fingrarna sluter sig om klossen). Sen gäller det bara att ha andra handen vid hakan, för en indikation på att klossleken börjar närma sig sitt slut brukar vara att hon larmar till mig i ansiktet med klossarna. Ofta sover jag med ena handen över ansiktet, bara för att vara på säkra sidan (tänk er första Alienfilmen, så förstår ni hur handen måste vara placerad för att ge maximalt skydd).

Sen har jag en superkraft till, men den tar vi en annan gång. Måste skriva två små rapporter nu.

2 kommentarer:

Fyra nyanser av rosa sa...

Det där knepet ska jag testa! Din lilla tjej och min lilla kille ser ju ut som syskon :-)!

Anonym sa...

Om hon fortsätter sitta sådär (med vinklade fötter och vridna knän) kommer hon bli grym på bröstsim!
:-)

//Martin