LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

28 augusti 2006

Priviligierad. Jag. Faktiskt.

Hey... om jag låter som om jag klagar på misären här emellanåt, så låt er inte luras.

Jag är ofattbart tacksam för att jag av någon märklig anledning halkade in på det här yrkesspåret. Att kunna jobba med ledarutveckling i organisationer runt hela jordklotet (hm.. förutom Sydamerika och Arktis, Antarktis... fortfarande blinda fläckar på min konsultkarta. Och Australien!).

Så när jag tjafsar om kackerlackor så vet jag ändå - innerst inne - att jag är priviligierad.

När jag saknar min kärlek och lillkillen så vet jag ändå - innerst inne - att mina utlandsuppdrag är de som tankar hem de långsiktiga pengarna till bolaget. Pengar som ger mig min lön de månader då saker står mer stilla.

Jag är oerhört tacksam.

Inga kommentarer: