LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

25 augusti 2006

Kombat mit kackerlacken

Varje kväll går jag på utrotningsjakt innan jag går in under myggnätet för att sova.

Det brukar bli 4-8 döda myggor och 1-2 kackerlackor.

Igår natt togs kriget till en ny nivå. Jag vaknade vid tvåsnåret av att jag behövde gå på toaletten. Ett tyst knäppande ljud hördes strax intill mitt huvud. För att få belysning så startade jag mobiltelefonen (som är min väckarklocka och därför befinner sig på insidan av min sovkokong).

Mobilens ljus - kusligt blått - lyste upp rummet.

Ett par decimeter från mitt huvud kröp en kackerlacka upp längs insidan av myggnätet. Den hade nog kommit från under sängen och krupit upp längs myggnätet.

Jag vill inte gå in på detaljer, men kackerlackan - och två av hans truppkamrater - är nu killed in action. Det var ganska äckligt. En sko var inblandad. Det är möjligt att jag inte fick ner pulsen på några timmar efteråt. Kanske spolades kackerlackslik ner i toaletten.... jag minns inte riktigt, tunnelseende, krigets fasor.

Bara en natt till i denna håla. Sen tillbaks till ljuvliga Holiday Inn i Dar es Salaam.

Mmmm...

Inga kommentarer: