LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

26 augusti 2006

Hemma i Dar

Efter en vecka i Bagamoyo känns det skönt att vara tillbaka i "civilisationen" Dar es Salaam.
Jag har klockat arbetsdagar från 8 till 22 sedan i måndags (ok, i måndags var bara en resdag, men jag lämnade malmö kl. tre på morgonen och var framme i Tanzania kl. 23.30. Att resa är också jobb, ibland....
Idag är lördag. Jag körde igång kl. 8 och avslutade workshopen kl 17, satt sen i minibuss ett par timmar och kom sedan fram till himmelriket.
Luftkonditionering.... myggfritt rum.... kackerlacksfritt rum.... ödlefritt rum...
RENA handdukar (det var ett slags humla i en av de grådassiga handdukarna sista dagen på förra stället).... en restaurang som inte serverar fel sorts mat och tror att det är ok att improvisera (ok, han beställde ostomelett, men eftersom vi inte har ost ger vi honom en spansk omelett istället / ok, han beställde en club sandwich... vi har ingen kyckling, men lägg i avocado istället / ok, han beställde en BaconLettuceTomato sandwich... vi har ingen bacon, men kör salami istället....)

Här funkar internet, här har de god mat som överenstämmer med ens beställning, här är rummen stora och fina.

Framförallt internet.
Jag lyckades få igång envägsvideo via min dators inbyggda lilla webbkamera. Så min kärlek kunde se och höra mig i Malmö, och via MSN-messenger kunde jag läsa hennes meddelanden till mig...

Ay... himmelriket är ibland något så enkelt som internet på hotellrummet.

Men måtte dagarna gå fort, så jag kan åka hem på torsdag morgon.

Inga kommentarer: