LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

22 augusti 2006

Miserabelt boende

Efter en natt på Holiday Inn i Dar es Salaam har jag nu hamnat på ett sunkigt ställe i Bagamoyo. I mitt varma, fuktiga och ordentligt mögeldoftande rum tittade jag bakom de släpiga gardinerna, ett säkert ställe för att kolla om städarna kan sin skit... och nja. Där fanns två ca 5 cm långa kackerlackor, döda. Det berättar två saker för mig. Dels att det inte är särskilt bra städat här, dels att de antagligen sprayar varje dag med något som skall döda allt.

Jag sätter hundra gånger pengarna på att det medel de använder är totalförbjudet i hela Europa.

Provsatt sängen, sängkläderna varma, lite fuktiga. Det låg två döda myggor på överkastet.

Nästa människa som med något drömskt i blicken säger "lyllo dig som får resa så mycket i tjänsten", kommer att åka på en propp.

Detta är ändå Paradise Resort & Conference Centre's finare rum. Jag är glad att jag inte måste bo i deras mer ordinära rum.

Internet fungerar marginellt. Detta blogginlägg skrev jag på rummet, därefter går jag till Business Centre och betalar fem dollar i timmen för att tillsammans med sju andra dela på en uppringd telefonuppkoppling.

Eller - som det står i hotellets egen beskrivning: "State of the art IT with high speed internet access".

Men igår var rena drömmen. Holiday Inn har trådlöst Internet (som funkar) i alla rum, för 10 USD per dygn.

Tack och lov att vi inte skall vara här längre än till workshopens slut på lördag kväll (duh - du tror väl inte det finns ledig tid här?!). Sen kommer jag att köra enskild coaching med folket i Dar igen. Det betyder att lördag natt till torsdag morgon bor jag litet och slitet men fräscht och rent.... och med fett internet!

Det här stället vill jag bara bort från.

Inga kommentarer: