LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

03 juni 2009

Sleepless in Bagamoyo

Kan inte sova, så jag tänkte blogga lite. Noterade en liten detalj på min blogg.
Annonserna är annorlunda nu.
Varför visar annonserna här på min blogg bara gummirelaterade produkter sedan jag kom till Tanzania?

Är det något lokalkinky fenomen jag borde känna till?

Måste lära mig hur man ställer in och filtrerar annonserna som visas. Det känns som något tekniskt eller krångligt, så jag bör bolla vidare frågan till IT-tjomme Peter och/eller "Executive Assistant" Michael.

Eller till någon annan som inte har min egen begränsade förmåga att hitta enkla instruktioner på nätet eller i verkliga livet.

Tills dess - ursäkta latexannonserna. De är i alla fall bättre än de där om att träffa fruar från öststaterna som figurerade ett tag. Eller de där annonserna som gjorde reklam för någon sekt som vill dianetikisera världen.

Lack och läder känns mer harmlöst i den konkurrensen.

Eller så är det bara min malariamedicin som sabbat mitt omdöme. Jag tar den på kvällen så att jag bara får ångest och oro på natten. Känns mer kvalificerat än att ta ut oro och ångest i form av märkliga drömmar - än att ta medicinen på morgonen och låta det gå ut över workshopdeltagare. Jobbigt om utvärderingarna skulle säga ex. "Very skilled and inspiring facilitator, but it was confusing and slightly scary when he got all paranoid and told us the chairs were our enemies and that we should throw them out the windows before they attacked us" eller "Fun and intense workshop. But never quite understood the exercise where we all were ordered to 'hide, hide like small frightened piglets' under our tables. Was that some sort of team building?"

*suck*

Dags att knyckla ihop oron och ångesten i en liten boll och lägga den under huvudkudden. Hoppas den smulats bort när jag vaknar - för då jäklar är det dags att fokusera och leverera!

Lock and load, amigos.

2 kommentarer:

Unknown sa...

en fråga som inte har med ditt inlägg alls :-)
Din twitter app som du har i sidan vilken är det?

Fyra nyanser av rosa sa...

Var är the kinky stuff...?? Hittar inte :-)