LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

13 juni 2009

Cheeze blindness




Whenever I am at the grocery store I tend to think "Cheeze! We need cheeze."
This thinking rarely correlates well with the actual need for cheeze at home.

Often we have several blocks of hard cheeze in the fridge.

Like now. There is 3-4 large pieces of cheeze in there. We are gnawing away at a hefty chunk of Herrgård. On the shelf below it is a pristine, unopened block of Grevé.

So naturally, when I went shopping today, I bought a massive slab of Präst-cheeze.

And when I just went to the fridge to get photo documentation of this, I noticed that it appears to be the same thing with vanilla yoghurt.

What is your compulsive shopping item?

5 kommentarer:

tinny sa...

Müsli, vet inte hur många sorter vi har hemma. :)

Konsultpappan sa...

Fan. Där var ju en till.
Jag köper ALLTID hem olika sorters frukostflingor....

jonna sa...

jag brukar ringa hem och fråga vad vi behöver när jag går från jobbet. naturligtvis har jag glömt det mesta innan jag är framme vid butiken, men jag är alltid helt säker på att mjölk var en av grejerna jag skulle köpa.
den här helgen har vi ätit pannkaka två gånger.

Konsultpappan sa...

Idag ligger bara tre liter vaniljyoghurt i kylen.
I call it progress.

Kul blogg du har förresten! Jag har redan skickat klagobrev till Semper!

jonna sa...

man tackar, man tackar.