LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

06 mars 2009

Sen somnade hon i min famn


Och då lade jag henne bredvid mig i soffan.

Och lade min hand på hennes lite varma panna.

Och viskade, precis som till hennes bror när han var sjuk: "Sov nu. Pappa skall skydda dig från allt ont i världen."

Sen fick jag tårar i ögonen. Måtte jag aldrig sluta vara så här blödig och känslosam. Jag tror det är viktigt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är det.

Ta det från någon som inte på långa vägar hade era barns uppväxt men som räddades av en fars blödiga hjärta...

Ninde sa...

Å. Till och med en cyniker som jag blir lite rörd...:)

Konsultpappan sa...

Visst är det så.
Men det är stora saker att sakna när man jämt ligger på hotell och räknar prickar i taket.