LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

21 mars 2009

nackspärr och Bjärekyckling

Vaknade med nackspärr, så idag får min kärlek hoppa in istället för mig i lillkillens simskola.

Det känns lite trist, för det känns som om just simskolan på lördagen är något av en grabbrutin. Vi åker dit i god tid, snackar i omklädningsrummet, testar bastun 30-40 sekunder, står bredvid varandra i duscharna och snackar lite mer.

Sen efter simskolan brukar vi gå till en "korvalua" och ta varsin korv. Han brukade ta en vanlig, jag tog en french hotdog - men nu de senaste gångerna har han också gått över till "sån korv med ett brödrör" som jag tar.

Å andra sidan är jag hemma. Lilltjejen sover middag på uteplatsen. Jag tittar med ett öga på henne samtidigt som jag förbereder middagen. Jag har hittat en stor och fin Bjärekyckling (uppfödd på majs, så den är lite nötig och fylligare i smaken än vanlig kyckling). Nu har jag gjort en egen persillade (finhackad persilja, vitlök och charlottenlök som jag blandat ut i smör och tillsatt en nypa salt och peppar) som står på kylning i svalen. Sen skall jag peta in persilladen under skinnet på kycklingen och grilla den i långpanna i ugnen ca en timme.

Till det ris och min nya fetish - ångkokta grönsaker. Det är snuskigt gott med ångkokta grönsaker. I kväll blir det nog lite broccoli, morot och blomkål.

Kanske en klar vitvinsås med en liten liten liten nypa curry och ett par droppar honung till rätten.

Återkommer med rapport.

1 kommentar:

Winnie The Pooh sa...

jag borde helt klart gå på simskola med min son lite oftare...
Problemet är att jag inte allt tror att det kommer generera någon bjäre-kyckling i Casa R.
Snarare ett nytt excel-ark över hushållekonomin, alternativt en uppdaterad marknadsrapport för Bulk-carriers...