LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

19 februari 2009

Vilken världsdel är jag i?

Min kärlek visste inte riktigt var jag var igår och idag. Det blev ett inlägg på hennes blogg.

Till mitt eller hennes försvar så är det inte jordens enklaste grej att ha koll på. Själv vaknar jag allt oftare i ett hotellrum och tvingar mig att ligga kvar i sängen och stirra upp i taket för att besvara följande tre frågor:
1. Vilket land är jag i?
2. Vilket hotell är jag på?
3. Vilket uppdrag är jag här för att utföra?

I morse glömde jag sortera tankarna innan jag klev upp ur sängen, och tydligen måste jag ha drömt något om ett tidigare uppdrag eller haft en oavslutat tanke kring det - för jag stod i duschen när jag plötsligt kom på att jag inte alls var i Alexandria och skulle köra en workshop för arabiska nätverk, utan bara i Amsterdam för att coacha en tjomme från England och två från Jerusalem.

Järnkoll, konsultpappan. Järnkoll.

4 kommentarer:

Miasworld sa...

I hear you K-dude

Konsultpappan sa...

Jo - du om någon vet vad jag menar!

Annika sa...

Min pappa brukade, när han hade 250 hotellnätter om året, lägga telefonkatalogen på sängbordet bredvid sig. Det gjorde hela processen med "vilket land är jag i" mycket snabbare att klara av på morgonen.
Hotell däremot brukade inte vara problemet, där satsade han på samma kedja/-or hela tiden så det iaf skulle kännas lite hemma.

Konsultpappan sa...

Telefonkatalog.
Det där är ingen dum idé.