LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

21 februari 2009

Mästrande lillkille

- Vad är det du äter? frågade jag lillkillen.
- Bössär.

Jag tittade i hans tallrik.
- Ah, du äter dessert?

Då log han mot mig, som om jag sagt något lustigt.
- Nej, pappa. Det heter faktiskt BÖssÄÄÄR.

Sen skakade han på huvudet och fortsatte äta.

Mästrande. Lite von oben.

Jag blev stolt över grabben.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter onekligen som han också kan växa upp till en "very important konsult"* istället för någon dussinkonsult som bara reser land och rike runt...

Måste vara en lättnad!

Konsultpappan sa...

Helt rätt, Mona. Man måste se till att kvaliteterna finns där redan som ung.

Jag skall be honom gå fram till fröken Kajsa på dagis och säga med bekymrad min att: "Ledarskapet här känns inte helt klockrent", men samtidigt förklara att hon säkert kan hitta lösningar för att förbättra situationen.

Sen måste grabben ha några riktigt riktigt dyra kostymer.

Ninde sa...

Ha ha det ska börjas i tid...
Fast i den åldern är von oben attityd bara ursött. Du får styra upp hans umgänge bara. Så han inte viker från den rätta kursen :)