LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

26 februari 2009

Min indiske anställde stressar skiten ur mig

Jag blir ganska ofta stressad av min anställde i Bangalore. Michael.

Han hör av sig i princip varannan dag och tjatar om att jag skall skicka fler arbetsuppgifter till honom, fastän han sitter på andra sidan jorden - så han skulle egentligen kunna bluffa och säga att han har tillräckligt att göra. Jag har bett honom sluta med att på eget bevåg skicka tidrapporter där han en gång i veckan redovisar i femminutersintervaller vad han lagt sin tid på. Det blev bara pinsamt att se hur underutnyttjad han är.

Han är supernöjd med sin lön. Why?!

Han är ofattbart klämkäck och positiv, och skickar ett mail varje morgon (ja, varje morgon) med märkligt uppmuntrande visdomsord som skall ge min dag en bra start.

Som chef är man bara inte van vid sådana som Michael.

Han skickade just följande:

Hi there,

Good day! Hope you are doing well at your end!

To be honest, I always would like to assist you the best way I can; nonetheless, I might have not been able to live up to your expectation at sometimes. I am glad if you could kindly give me your suggestions, perhaps every month so that I get to know what my plus points as well as improvement areas are.

Ultimately, you are the winner when I am at my best assisting you.

Have a great day!


Ibland tror jag Michael är på låtsas.

Å andra sidan så sköter han ju sitt jobb.

Jag borde sluta klaga.
Men det ÄR faktiskt lite märkligt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

WoW! Låter som om killen har prestationsångest! Fast det måste vara skitskoj att ha en så'n som anställd! ;)

Miasworld sa...

Åh vilken stress. Jag hade en student som hjälpte mig med ett koncept och han vara bara LIIIIITE för entusiastisk. Har aldrig förr kännt mig så...jagad på något sätt. Bara stress.

Miss Baglady sa...

Eh jaaa liite märkligt. Kulturkrock hallå liksom!!

Anonym sa...

So, what οn thе button іs aurawavе anyway, and and so pay
foг thе expеnsive unit, it's now a lot easier to experience the same outcome that friction a raw blot has.

Here is my web site; aurawave tens