LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

18 februari 2009

Holländare

Kanske är holländare det folk som jag bäst kan relatera till humormässigt.

Just nu är jag i Amsterdam och skall ha ett par möten. Jag tog en liten promenad nyss och köpte en flaska vatten på ett hak som i övrigt bara säljer olika versioner av pommes frites.

- How much is it?
- Let me see... one bottle of water with the price clearly marked on it right in front of your eyes.... that will be two hundred and forty Euros, please.

Jag skrattar till lite, noterar prislappen med 2 Euro på flaskan, och börjar rota i min högra ficka efter mynt. Drar upp en grabbnäve och konstaterar:

- Oh. Only Danish Kronor here. I must have put the Euro coins in my left pocket.

Han tittar entusiastiskt på mig.

- No hurry, my shift ends in seven hours.

Man måste älska den sortens humor. Det måste man. Annars är det något fel på en.

4 kommentarer:

Anonym sa...

*ASG* Holländare & belgare är europas salt! :)

(& bästa kockarna!)

Anonym sa...

Ska börja köra den i min butik, men kanske funkar det inte lika bra på spekulanten på jättetrosan från Sloggi?

Testar imorgon...

Konsultpappan sa...

Sloggi.
Hm.
Det är fan tragiskt. Sloggi hade ett tag en bra grej på gång. Snyggt, och lite hot.

Men sen halkade de tillbaka till mormortrosan-kategorin.

Varumärken är känsliga saker.

De hade en herr-linje ett tag, har de fortfarande det? Jag skulle aldrig våga byta, jag är så nöjd med mina Hugo-boxers.

Anonym sa...

De är på väg igen... traditioner från 1896 är svåra att bryta speciellt om de bottnar i det tyska riket!

Och ja, de har herrkollektioner som gör detsamma som dina Hugo. Fängslar fångar och får herrarna att handla utav våra franska dyra spetsar till damerna istället för till sig själv! Synd att testa något nytt...