LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

16 augusti 2009

Sura Gubbens Limoncello


För ett par veckor sedan fick jag för mig att hemgjord Limoncello var ett måste.
18 organiska ekologiska och aerodynamiska citroner senare var first batch på gång.

Restprodukterna blev till ett halvt kilo citronsylt och ett par liter citronte.

Idag var limoncellon färdig. In i frysen med en testflaska för att se om balansen mellan sött och surt var rätt.

Japp.

Även min kära fru var imponerad. Perfekt citronsmak! tyckte hon.

Återstå att se vad jag skall göra härnäst. Sura Gubbens Citronsylt, Sura Gubbens Citronte och Sura Gubbens Limoncello är ett faktum.

Kanske dags att byta karriär?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter spännande! Recept?

Unknown sa...

Jag kan intyga att den är helt fantastisk! Och sedan är jag ju extremt nöjd över att ha en man som saftar och syltar...