LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

05 augusti 2009

Rena barnleken


Jag klev ut på gräsmattan och ville vara med i ungarnas lek. Lite prövande tog jag ett av familjens 17-18 vattenvapen i handen.

Lillkillen skrek åt mig:
- "NEJ, PAPPA!!! Du får inte vara på gräset utan sköld!!!"

Ååååkej...

Två snabba:
1. Varför är våra matbordsunderlägg sköldar som tydligen måste bäras på huvudet?
2. Varför säger man att något är "rena barnleken" när barnlekar alltid är så ofattbart komplexa?

3 kommentarer:

Mr E sa...

Bra frågor, som man förmodligen inte kan svara på när man vuxit upp. :)

Du tar bra bilder måste jag säga. Gillar effekten. Är det månne iPhoto, oskärpa i kanterna och ett stänk av antik-effekten?

Konsultpappan sa...

Tackar!

Foton med iPhone.
Sen TRE stänk antikeffekt i iPhoto, samt två stänk förstärk färger, och ibland ett stänk kantoskärpa.

Apple gör hård- och mjukvara så simpel att även JAG kan trixa med den :-)

jonna sa...

det här inlägget är så briljant. numera tittar jag och min man bara på varandra och säger "barnlek" varje gång vår dotter blir sådär obegriplig.