LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

21 augusti 2009

Anita?

När jag var på väg in genom dörren till fastigheten där jag har kontor blev jag hejdad av en kvinna.

- Jobbar Anita här?

Jag tittade på henne. Tittade sedan på väggen vid sidan av dörren, där finns cirka trettio olika företag i fastigheten, fördelade på fyra våningsplan.

Darwin, föffan! Skärp dig!

2 kommentarer:

Mr E sa...

Klassiker! :)
Ungefär lika vettigt som när man är ute och reser och någon säger: Du är från Göteborg? Jag känner en där, han/hon heter ..., vet du vem det är?

Personer i Göteborg: 500000
Folk jag känner till: ~200 max

200/500000 = 0,04% = Inte en chans i h-vete. :)

Sofia sa...

Eller lika fantastiskt som när folk ringer till vårdavdelningen på det stora Universitetssjukhuet där jag jobbar och säger "Hej, mitt namn är Anita. Jag skulle vilja höra hur det är med min mamma idag!", och sedan blir uppriktigt stötta när jag frågar vad personen i frågas mamma heter.