LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

26 augusti 2009

Killer


Min svägerska A har en liten chihuahua. Den heter Chelsea. Efter fotbollslaget, antar jag.

Scary hund, de där chihuahuorna.

Undrar vilken sorts bytesdjur den jagar när den är vild och crazy och hänger med sina chihuahuapolare från förr?

Jag menar, en Rhodesian Ridgeback kan ju "ställa lejon", vilket alla ägare till sådana med manisk intensitet brukar upprepa. Gång på gång, som om det är hundens främsta syfte i livet.
Skitanvändbart i Malmö. Varje gång jag möter ett lejon på gågatan utanför kontoret brukar jag tänka "HELVETE! - Att jag inte skaffade den där Rhodesian Ridgebacken när alla andra gjorde det!"

Men frågan kvarstår. Vad "ställer" en flock chihuahuor? (For the record - det är skitsvårt att böja ordet chihuahua på så många sätt som jag gjort i det här inlägget).

Rådjur?

Får?

Jag ser tjugo nervöst darrande chihuahuor som står i en halvcirkel runt en hjort och osäkert tittar på varandra och undrar vad de skall göra, om någon borde börja skälla eller försöka nafsa på hjorten.

Bara en gång vill jag gå runt med en liten darrande chihuahua i Malmö och presentera den som "Killer", och slita undan den när någon vill klappa den. "Är du inte KLOK?! Chihuahuor är uppfödda för att ställa dovhjortar och mammutar. Killer kan slita loss dina fingrar som vore de Bullens pilsnerkorvar. Akta dig, för fan."

Bara en gång.

Kanske kan jag låna Chelsea en eftermiddag.

2 kommentarer:

Peppe sa...

Jag tycker alltid att chihuahuaor verkar lite sura.

Anja Karolina Håkansson sa...

Nej, hon är inte döpt efter fotbollslaget. Hur kan du tro något sådant? Hon är döpt efter förorten till London.. Där jag och Oskar träffades första gången.(Geografiskt då.. För vi träffades ju tekniskt sett över nätet...)

Ja, du får gärna låna Chelsea en eftermiddag. ;)

Ser fram emot att träffa er alla i jul och jag tänkte på din underbara spagetti och köttfärssås senast igår när jag själv gjorde en paprikagryta med NÅGOT mer slarvigt skurna grönsaksbitar än dina!