LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

07 februari 2007

Tågtågtåg

Jag brukar varva tåg och flyg.
Till Stockholm föredrar jag tåg - mer tid att diska av småsaker, och nu även med Internet inbyggt i förstaklassbiljetten.

Är man som jag en man av framförhållning så kan man boka Just Nu-biljetter. Då kostar en tur och retur i första klass en dryg tusenlapp. Rätt ok.

Men visst är det segt att gå upp strax efter fyra för att tillbringa 4,5 h upp och sedan 4,5 h ner för att ha ett tvåtimmarsmöte och en lunch.

Å andra sidan var det ett möte med en kollega som kan sina saker, så vi hann planera galet mycket saker - som jag nu renskriver.

Effektivt, trots lång restid. :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Erkänn, egentligen är det drinken på den där baren som drar dig norröver?! ;)

Min andra Gömma sa...

Jag tror också att det är drinken som drar..jag får minsann åka buss jag..och inte finns det någon internet-uppkoppling heller
majsansofia. "L"

Konsultpappan (K-dude) sa...

Hm.. jo. Det brukar vara det. Men denna gången hann jag inte. :-(