LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

17 februari 2007

The road to Bagamoyo

Det är ofattbart tröttande att 1) harva runt i kvalmig hetta i Bagamoyo och 2) inte kunna använda Internet.

Spännande uppdrag, spännande kund.
Men the basics, kom igen!

Jag berättade just för killen i receptionen att jag gillar deras restaurangs chili prawns, men att jag inte kommer att återvänd hit med någon grupp eftersom de på sin hemsida anger att de har "high speed internet". Jag förklarade att i Sverige anser vi inte att en uppkoppling med 2,5 Kb (nej - inte Mb) som man lyckas få att funka en gång på två dygn klassas som "high speed internet".

Jag kan vara rätt krass ibland. Men det är skillnad på turistbehov och affärsresebehov. Som turist hade jag skitit fullständigt i om det fanns Internet över huvud taget - men som affärsresenär måste jag veta i förväg om jag kan arbeta effektivt under dagen och på kvällarna.

Då duger det inte att lova och inte hålla. Då måste det bara funka.

Jag skriver detta här i Bagamoyo, men jag inser att det inte kommer att bloggas förrän jag är tillbaka i Dar es Salaam.

---

...vilket jag är nu :-)

Inga kommentarer: