LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

24 februari 2007

mer eller mindre kvinna?

"Jag är ny och blond och så har jag opererat bysten. Visst kan jag vara rädd för att bli klassad som bimbo, men jag är den jag är. Bara lite mer kvinna."
Schlagerdeltagaren Verona till Expressen

Mja, Verona. Jag förstår att du är osäker och har taskigt självförtroende och har köpt in dig på det skönhetsideal en mansdominerad maktstruktur prackat på kvinnor i många decennier.

Men även med det å sidan så vill jag nog påstå att du har fel.

Du är fortfarande den du är. Bara lite mindre kvinna.
Och lite mera plast.

1 kommentar:

Ankan sa...

Bra sagt. Hon har gått på myten om hur man blir kvinna - för det är ju inget man föds till utan det får man jobba hårt för att bli *ler syrligt*. Jo, för om man går i högklackat, håller ihop benen när man sitter och sträcker fram sina ben i fördelaktig position trots att det är obekvämt, putar med baken och läpparna, opererar sig, färgar håret, sminkar sig. Dåå är man en RIKTIG kvinna.
Ja just det, man ska ju oxå gå väldigt bar oavsett väderlek i tunna och urringade linnen.
Fast, kom jag just på, då är det väl praktiskt med silikontuttar för de hjälper säkert till att hålla värmen!