LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

13 februari 2007

Tanzania igen

I morgon bitti, en fis efter tre, går jag upp och åker iväg för en serie taxi/tåg/flyg/flyg/taxi som skall få mig att landa på kursgården i Dar es Salaam.

Längtar redan hem. Till min fina lilla familj.

Till all denna kärlek som så många bara utgår ifrån att livet skall servera en på silverfat.

Det är ju inte så. Faktiskt.

Kärlek är ingen mänsklig rättighet, och jag är lyckligt lottad som har ett hav av kärlek att simma runt i.

Jag tänker jämt på det när jag är utomlands på uppdrag. Jämt!

3 kommentarer:

Linda Unnhem sa...

Lycka till, du är snart hemma igen!

Anonym sa...

Hoppas CDG är snäll mot dig & att allt rullar på som det ska i DeS så du får komma hem snart & smidigt! :)

Unknown sa...

Har mer börjat förstå vad du menar med att vara borta från de du älskar nu, när jag själv är i den situationen, pratade med dem på Webkamera för första gången idag och fick en stor klump i halsen.