LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

06 februari 2007

Långaste listjävelen i bloggersvärlden!

Det är tur att Ninnibeth är en av mina favoritbloggers. Annars hade jag ALDRIG pallat mig igenom den här listan.

Såååå - för första gången i blogghistorien - svarar jag på en bloggutmaning!

1. Vilken svordom använder du mest?
Take a pick - jag multitaskar verbalt när jag svär...

2. Äger du en iPod?
Faktiskt inte

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Väckarklocka? Sött frågat. Småbarnsförälder, typ. Jag har lillkillen hemma. Varje morgon.

4. Hur många resväskor äger du?
En. Jag använder en resväska ca tre varv runt jorden, sen köper jag en ny.

5. Använder du flip-floppar?
Nej. De låter för mycket på mig.

6. Var köper du dina matvaror ifrån?
En sk. livsmedelsbutik. Coola ställen - de har skitmycket mat.

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Linslus. Min mammas fel.

8. Vilken var den senaste filmen du såg?
Babel. Men jag går inte på bio längre.

9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
Är det ok om jag sitter tyst och ensam?

10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Jag har funderat på att börja samla på salt, men jag antar att jag hellre skulle köpa en personlig mekaniker/barnskötare-assistent som kunde fixa min Spitfire och sedan passa lillkillen en dag så jag och kärleken kan dra ut på landet när våren kommer.

11. Har någon någonsin kallat dig lat?
Nej. Inte vad jag kan minnas, men ibland förtränger jag saker ganska hårt.

12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nope.

13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
CD? Känns jäkligt 90:tal. Jag har 7000 låtar i datorn, men CD:skivor snurrar sällan i mitt liv.

14. Vilken är världens bästa artist just nu?
Han pantomimkillen i svarta tajts - Marcel nånting - lever han fortfarande?

15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall vad?
Nej.

16. När var senast någon stötte på dig?
Tror det var -87 eller -88. Gymnasiet. Hon var kort och spelade trumpet i skolorkestern. Vi gick och såg Mitt Afrika och jag kände mig ganska obekväm.

17. Vad åt du till middag senast?
Potatis- och purjolöksoppa, med pannkakor efteråt :-)

18 Använder du huvtröjor?
Har en, men det står Tiger i stora bokstäver över bröstet och jag har fått för mig att det märket är passé - så jag använder den inte.

19. Kan du vissla?
Faktiskt riktigt bra på inandning också.

20. Vem var den senaste som ringde dig?
Någon som fått mitt namn från personliga coachen Max Samuels och vill träffas angående något slags utvecklingsgrej för ledare. Kan bli kul.

21. Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Berg- och dalbanan, tätt följd av de där stånden där man kan köpa munkar.

22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Absolut.

23. Vilket riktnummer befinner du dig i?
040

24. Tittade du på tecknat när du var liten?
Det var en gång, alla serierna. Gillade rymdversionen bäst.

25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Triangelns köpcentrum är nog inte så ruggigt stort, men det är mitt. Närmaste.

26. Hur många syskon har du?
två hel, fyra halv och tre plast

27. Är du blyg inför det motsatta könet?
Ofattbart blyg fram till 33, inte alls därefter.

28. Vilken film kan du alla replikerna till?
Det här blir pinsamt. "Gotcha - pang pang du är död!" Obskyr collegefilm från tidigt åttiotal med han som sedan blev bästa doktorn i "E.R." som vuxen.

29. Äger du några popband t-shirts?
Inte en enda.

30. När flög du senast?
Varje vecka, i jobbet. Ibland långt, ibland för långt.

31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
4, och två barnstolar.

32. Läser du för skojs skull?
Ja, men mest jobbgrejor. Borde nog läsa mer annat också. Hinner bara inte.

33. Pratar du några andra språk?
Jobbar mest på engelska, är helt ok på spanska och kan beställa välstekta biffar på franska.

34. Diskar du din egen disk?
Vi har en diskmaskin vi döpt till Hannes. Han är Gud.

35. Har du gråtit offentligt?
Nix.

36. Har du en stationär dator eller en laptop?
Båda delarna.

37. Försöker du alltid lära dig nya saker?
Tyvärr. Ibland uppfinner jag hjulet gång på gång.

38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Jag ville ha en cool skruvkarbin (klättersäkring) på ena axeln, men jag sade nej. (Inre kamp, ibland vinner lattjolajbanjag - ibland vinner rationelljag)

39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Absolut.

40. Kan du kasta macka?
Skitbra.

41. Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej, men jag har köpt T-shirten och beställt DVD:n.

42. Vad har du med dig in på bion?
Två eller tre påsar godis som jag sedan äter innan reklamen är slut och efteråt ångrar jag mig och sitter skittörstig hela bion.

43. Vem var din favoritlärare och varför?
Svett-Berra. Fysiklärare på Katte.

44. Har du dejtat någon av en annan religion?
Jag dejtade en tjej som hade katt. Räknas det?

45. Vad har du för väder?
Malmö. Ok?

46. Har du en blogg?
Fyra stycken. En för ena företaget, en för det andra, denna och en för lillkillen.

47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Pest? Kolera? Jag började inte gilla studier förrän universitetet.

48. Gillar du att flyga?
Nej. Det tar tid och tar mig bort ifrån familjen.

49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Humor. Förståelse. Tålamod... ;)

50. När sov du senast på golvet?
Småbarnsförälder... nästan varje natt det senaste halvåret.

51. Vilken är din favoritdrink?
Carlos Primero och brandy från Armenien.

52. Gillar du din boende-situation?
Snart - vi flyttar in i huset den 23:e maj.

53. Vilken är din mammas hemstad?
Alnarp

54. Din pappas hemstad?
Rüdesheim

55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Ooooh... innan jag blev pappa skulle jag svarat 8-9 h, men nu är jag ofattbart tacksam om det blir 6 h med bara en handfull avbrott.

56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Tyvärr båda delar...

57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Aldrig

58. Vilken är din favoritfrukt?
Stångkorv. Eller är det en grönsak?

59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Ja. Jag vill ha så många som möjligt.

60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
38

61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Rabiat

62. Tror du på liv på andra planeter?
Absolut


63. Vem var den senaste personen som gjorde dig arg?
Försäkringskassan. Alla där.

64. Tror du att Gud är man eller kvinna?
Återigen vill jag köra på stångkorv här. Eller är det en grönsak?

65. Vad var det senaste du åt?
Något med räkor och curry och ris.

66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Båda.

67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Ingen aning!

68. Gillar du senap?
I alla dess former.

69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Fan.

70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Tror inte det.

71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Hugh Grant i Love Actually, enligt min kärlek.

72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nope.

73. Tycker du om att krama folk?
Mycket!

74. Skulle du säga att du är trendig?
Japp. :-)

72. Äger du en digitalkamera?
Några stycken, men använder bara mobiltelefonens inbyggda.

73. Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Mats Wilander, Colin Farell och... suck... David Silver i Beverly Hills 90210

74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Ja.

75. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Tisdagar med Morris

76. Tycker du att du är attraktiv?
Jag gillar min skäggstubb, och min smilgrop på hakan.

77. Vad är du allergisk mot?
Stångkorv. Eller är det en grönsak?

78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej nej nej.

79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Bobby McFerrin. Eller är det en grönsak?

80. Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?
Puh. Jag blev så trött av att skriva listan att jag inte vill veta något mer om någon...

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Hurra för listor. Trodde aldrig att du skulle göra en. PUSS.

Anonym sa...

Nämen! Det vågade jag väl inte hoppas på...
Jag känner mig hedrad!
fast nu sitter jag & är sugen på varma marknads-munkar, fast dom skulle säkert bara smaka stångkorv! ;)
Så du har 4 på gång samtidigt alltså?! Mäh! När, var, hur? Eller iallafall Var?!
Det var en gång! Nu blir jag ju sentimental också... Undras om dom finns på dvd?
David Silver? Mats Wilander? Nåja, du är ju trevlig iallafall... ;)

Konsultpappan (K-dude) sa...

Jag blev rent yr av trötthet av listan. Men kul blev det!