LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

27 april 2009

Gör det enkelt för kunden

Kära Posten.se,

Om ni vill att vi företagskunder skall köpa mängder av porto från er på nätet, så har jag ett litet tips till er.

Vad sägs om att göra det lätt för oss att hitta produkter.
Inte svårt.

Ni har säkert ett skäl till att inte låta oss hitta produkterna direkt, men låt oss i så fall åtminstone ex. kunna söka i ert sökfält på "Köpa porto" eller "Köpa frimärken" eller "Vill ni sälja något överhuvudtaget, era dumma jävlar???" och få upp ett relevant svar som.... here's the clincher.... HJÄLPER oss att köpa av er.

Jag vet att det låter skitkomplicerat, men det ÄR faktiskt ett kanontips. Det har funkat i massor av andra företag.

Testa det.

/Konsultpappan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror dom kör samma upplägg som butikerna - om du måste gå snitslad bana genom butiken så slinker alltid något extra ner i korgen... Fast det funkar liksom inte när man bara säljer porto & påsar...

Konsultpappan sa...

Snitslad bana kan jag leva med, men det blir liksom svårt när de försöker finta bort en från själva butiken. ;-)