LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

04 april 2009

Ångestväskan

Jag har ju lite olika packsystem, som det så fint heter.
Bland annat en uppsjö olika varianter från HPRC (High Performance Resin Cases).

Jag har nämnt dem. Det är de som används av legosoldater och oss som ofta behöver få vårt bagage slängt upp på jeeptak i hårt regnväder.

Hursomhelst. Jag har en såndär klassisk stor väska i aluminium också. En Rimowa. Ni vet hur de ser ut; metall och rätt hårt slitna. Min ser ut som om ett gäng förvirrade skinheads gått loss på den med järnrör.

Min fru kallar den ångestväskan.
Den brukar åka fram vid femdagarsresor och uppåt.

Nu står den i vardagsrummet och blänger på min fru, och blänger på mig.

Vi hatar den.

1 kommentar:

Miasworld sa...

Min väska står i hallen där uppe. Om det blir som det brukar packar jag fram emot midnatt sisådär. Så sent som möjligt.