LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

26 november 2008

Top fem på andra sidan

Oj oj oj.... eftersom jag är en hemsjuk höna så är det MYCKET svårare att välja städer som ger mig dåliga vibbar.

Spontant från hjärtat:
1. Managua, Nicaragua
2. Amsterdam, Nederländerna
3. Hanoi, Vietnam
4. Bagamoyo, Tanzania
5. Guatemala City, Guatemala

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag har också en mörk "du är trygg"-röst, trots att jag är tjej och bara 23.

Jag har väldigt konstiga samtal med den äldre killen, han är nämligen störst i världen och kan allt om allt. Förutom när det är middag, då sträcker sig hans kunskap till "Varför det?".

Lillkillen har redan lärt sig det väsentliga i livet och briljerar med orden "Mamma, pappa, Madde, Spiderman".

Hoppas du får vara hemma snart.

Miasworld sa...

Här måste man ju bara fundera på sin egen lista....

Pristina. Definitivt.
Jätteintressant ställe rent jobbmässigt och gudomligt kaffe, men en skitful stad utan något riktigt centrum. Dessutom invaderas stan med jämna mellanrum av kajor som skiter på allt.

Balti i norra Moldavien är inte heller någon höjdare.

Konsultpappan sa...

Precis. Fan - Pristina vill jag också peta in i min lista.

Men Mia - det räcker inte med två. Det blir inte svårt förrän man försöker hamra hem de sista tre.

Miasworld sa...

Aha, en utmaning! OK, efter visst funderande...

1. Balti, Moldavien
2. Frankfurt Hahn, Tyskland. Jag fastnade där i 24 timmar en gång. På tyska hade man bara kallat stället Der Arsch der Welt. Så kul var det.
3. Pristina, Kosovo
4. Washington DC, USA. Det är så iordninggjort och sandfärgat och planerat och herre gud så tråkigt.
5. Dalsland. Det är säkert vackert på sitt sätt. Men att åka genom Dalslands byar där sågen är nerlagd och pizzerian stängd är bara deprimerade

Konsultpappan sa...

Bra Mia! Fina nyanser i det hela. Frankfurt Hahn var en otippad tvåa, men jag håller med om att det är ett ställe jag klarar mig utan.

Madde: Jag kan inte riktigt släppa en känsla av att det lät fel någonstans när du sa det där med den mörka trygga rösten.
Jag är övertygad om att du har en sådan, men jag ser framför mig hur den mörka rösten låter ungefär som när jag hör min kärlek imitera trollet under bron när hon läser sagan om de tre bockarna Bruse för lillkillen.