LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

26 november 2008

Konstig lukt

Alltså.... jag vill ju inte dissa en hel stad, men det LUKTAR faktiskt lite illa i Amsterdam.

Och alla hus lutar i olika vinklar.

Och för att ha skyltar ÖVERALLT där det står "coffee shop" så finns det förvånansvärt få ställen där man kan sitta och skriva på sin laptop med en faktisk kaffe i handen. (ok ok ok - man kan givetvis dricka kaffe på många ställen, men ofta får man weedstank på köpet.

Sen HAR jag lite svårt för knarkliberalism och prostitutionsliberalism. Jag tycker det är töntigt när man ens försöker hitta argument som skall säga att det är ok. Och då är jag ändå en stor förespråkare för marknaden och självreglering.

Nä. Amsterdam hamnar inte på min topp fem över städer som ger mig bra vibbar.

Den listan är oförändrad.

1. Hemma.
2. Barcelona, Spanien
3. Sarajevo, BiH
4. Antigua, Guatemala
5. Inte Amsterdam

Inga kommentarer: