LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

26 november 2008

Sleepless in Amsterdam

Flög till Amsterdam i i morse, gick upp vid 5.

Coachade en tjomme två timmar. Tänk så enkelt det blir för folk när de plötsligt inser vad de redan vet, och att de själva sitter inne med lösningarna på sina utmaningar. Ibland känner jag mig bara som en passiv katalysator. De berättar, de tindrar till, de ser lösningen.... boom. Exit Konsultpappan. Men den här tjommen är en gammal kund som lär fortsätta anlita mig. Han är dessutom stammis här på Konsultpappans blogg. Hej hej - du vet at det var du själv som gjorde jobbet ;-)

Sen letade jag rätt på ett traditionellt Holländskt pommes frites-hak, med traditionellt Holländsk majonäs.

Sen rusade jag hem till min eleganta svit på affärshotellet och kräktes en traditionell Holländsk spya på den traditionella hotellrumstoaletten.

Majonäs. Ah.... så spännande exotisk den kan vara.

Nu sitter jag och mår mycket bättre, ett antal timmar senare. Klarvaken.
Jag som hade sett fram emot att somna tidigt och sova en hel natt.

Alla ni småbarnsföräldrar, say after me: En hel natt.

I stället ligger jag vaken, sömnlös i Amsterdam.
Min polare föreslog per sms att jag skulle dra ut på stan och smaka någon dryck som heter palm. Själv tänker jag: 39 år utan knark - låt oss fortsätta på den inslagna vägen.

Å andra sidan tror jag inte drycken Palm finns. Jag hade lika gärna kunnat skicka honom på en liknande wild goose chase i Dar es Salaam. Vi har känt varandra i 30 år. Humorn har bara blivit skevare med åren.

Körde lite videokonferens med barnen tidigare. Lillkillen pysslade med klistermärken och hittade ett som såg ut som en haj till formen. Lilltjejen satt intill och viftade med ett klistermärke på sin tumme.

Jag njöt av att se dem. Balsam för själen räcker inte.

Jag längtar hem.

Borde döpa om den här bloggen till "den motvillige resenären".
Önskar jag kunde göra samma jobb hemifrån.
Nio till fem.
Fem dagar i veckan.

Inte mer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, jag satt här & blev sugen på frituur tills raden om att den kom tillbaka... ;)