LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

30 november 2008

Pepparkakshus


Hört från köket nyss:
Min kärlek: Det här sockret har stelnat, det funkar inte att fästa takplattorna med. Vi kommer aldrig att få ren den här kastrullen.
Jag: Men vi har ju ändå tänkt att vi borde skaffa nya kastruller.
Min kärlek: Hämtar du det giftiga klistret?
Jag: Vi hade bara limstift. Vi har finspackel, men det känns inte rätt att...
Min kärlek: Hämta häftmassa, då.

En stund senare bestämde vi oss för att detta var "träningshuset" och att vi skall köpa giftfritt trollklister och bygga ett nytt pepparkakshus ikväll.

Lillkillen verkade nöjd. Oavsett vilket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi... mitt i allt så verkar det ändå som att ni kan hålla delar av humöret uppe!

Första låtsas-huset med riktigt spackel...

Anonym sa...

Men käre vännen, pepparkakshus bygger man inte med smält socker, det blir bara geggigt & dödar alla kastruller man har; itsället gör man en riktigt tjock-klibbig kristyr & använder det som "cement" istället; man får hålla ihop bitarna en liten stund extra så de hinner stelna ihop, men det är lättare än smält socker, och godare än klister... ;)