LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

08 september 2009

Nattpasset

Jag jobbar nattpasset. Förbereder morgondagens workshop i Düsseldorf.

Nyss skrek lilltjejen till på ovanvåningen. Jag rusade upp, slet ljudlöst med mig en napp från en av mina nappgömmor och lugnade henne innan hon hunnit skrika upp sig ordentligt.

På vägen tillbaks till arbetsrummet tittade jag till lillkillen.

Han sov på rygg, med armarna sträckta vitt och brett över hela sängen. Någonstans har jag läst att barn som sover så känner sig trygga.

Det kanske bara är båg, eller också kanske jag bara har drömt det.

Men just i det här ögonblicket betyder det hela världen för en konsultpappa som packar väskorna för att vara borta två nätter.

Min familj är frisk.
Min familj är trygg.

Gott så.

2 kommentarer:

Frida H sa...

Vad är det för workshops du håller i? Konsult säger mig inte mycket.. Läste om lilltjejen. Härligt att höra om din inre styrka, kan man beställa det?

Konsultpappan sa...

Jag tror inte någon behöver beställa inre styrka.
När din familj behöver ha dig stark på riktigt - då hittar den dig på egen hand. ;-)

Jag utvecklar personligt ledarskap hos människor. Ibland genom att coacha en och en, ibland genom att jobba med små grupper/ledningsgrupper och ibland håller jag i stora workshops. Det jag är bra på är att entusiasmera och motivera så att deltagarna kan gå från ord/plan/snack till handling/action/verkstad på egen hand.

Människor är fantastiska. De flesta har bara inte fattat att det även gäller dem själva.