LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

17 september 2009

Gräsänkling

Min kärlek är iväg på något slags Kick Off på företaget.
- Don't wait up, sade hon igår kväll när vi planerade dagens kväll. (Kan man säga så? Dagens kväll?)

Men det tänker jag göra. Se det som träning inför när kidsen är tonåringar. Då tänker jag sitta med en bok och glasögonen på nästippen och titta upp lite lagom spelat förvånad när de kommer inramlande på nattkröken.

- Oj. Kommer ni nu? Skulle ni inte ut ikväll? Oj - är klockan redan halv tre? Minsann, minsann. Det visste jag inte, jag råkade bara sitta uppe här med en bra bok.

Sen, när de lagt sig, smyger jag upp på deras rum och norpar mobiltelefonerna och kör något ofattbart coolt trace-back program som visar EXAKT hur de rört sig i stan under kvällen. Sen samkör jag det resultatet med ett program som håller koll på var skolans bad apples rört sig under samma tidsrymd - mest för att utesluta att de håller på att hamna i dåligt sällskap.

Jag inser att rätt mycket av min framtida nattsömn hänger på tunga teknikinvesteringar och grova integritetsbrott. Men jag ÄR faktiskt en orolig själ och världen BLIR faktiskt råare och hemskare ju äldre jag upptäcker att mina barn blir.

Nu är det dags att inleda den timslånga görafärdigochnattabarnen-processen.

Peace out, amigos.

1 kommentar:

Fyra nyanser av rosa sa...

Men hallå, där är du ju!

Och du kan uppenbarligen det där med att handskas med pensionärer. Du är ju konsult... Jag kanske får hyra in dig som konsult nästa gång jag hamnar i verbal fight med någon sur kärring?!

Läste det där om din lilla tjej och morotsbiten. Hoppas allt gick bra. Fick en liten tår i ögat när jag läste det!

T