LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

25 april 2008

gott och blandat

Men vaffan.

I dessa dagar är jag på apoteket 2-3 gånger i veckan och stödköper till ungarna.
Idag skulle jag bara ha några nezeril för pyttesmåbarn, småbarn samt vuxna. Och någon liten ögondroppe.

402 spänn.

Har för mig att det gick på 700 när jag var där i panik i helgen.

Men vaffan - jacka pengasugen rätt i venen då! Håll inte på och dutt-åderlåt mig steg för steg. Var lite mer öppna med verkligheten och skicka ett brev från Apoteket AB till alla barnfamiljer:

"Hej,
För info: Vi kommer att dra 6.000:- från ditt konto i början av varje månad.
Sen kommer vi att göra en överslagsräkning den 15:e för att se hur mycket du behöver skjuta till just denna månad (tumregel: vanlig månad 2-3.000:-, förkylningsmånad 3-6.000:-).
Mest så du vet.
Mvh,
/Apoteket."

Inga kommentarer: