LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

21 januari 2009

Morgonmuggen


Den där första koppen kaffe smakar ljuvligt.
Abdu - en av deltagarna - har gått runt och fotograferat som en galning hela workshopen. Han tog fotot ni såg igår, och han tog foto av mig nu i morse när jag fick min första kopp för dagen.

Jag har inte tänkt på det förut, men jag ser lite sliten ut nuförtiden. Trött i ögonen.
Det har varit en lång workshop. Och december var en enda lång tirad av jobb och sjuka barn.

Skall bli skönt att komma hem på fredag kväll.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om det är nå'n tröst så blir jag också lite trött i ögonen när jag ska vinkla huve' & försöka se bilden "på rätt sätt"... ;)

För övrigt tänkte jag på nå't helt annat än en kopp när jag läste rubriken om muggen... :)

Mikael sa...

Ta vara på stunderna! Har varit hemma med sjukt barn i några dagar. Såg den underbara filmen Kung Fu Panda där nedanstående citat är hämtat från:
You are too concerned with what was and what will be:
There is a saying:
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery, but today is a gift - that´s why it´s called the present"
Ta vara på stunderna och längta inte för mycket. Längtan sliter den oxå!
hälsar vännen Mikael

Konsultpappan sa...

Hm... får nog ta och se den där filmen.
Tydligen skall Jack Black vara en av rösterna, och han är ju riktigt kul!

:-)

Miasworld sa...

Jag trodde naivt att jag inte såg så mycket äldre ut nu än för fem år sen. Sen hittade jag av en slump fotot jag tog till mina tyska jobbansökningar.

Herre Jösses.

Livet före konsultandet, utbildandet och resandet verkade ge persikohy och lite rundare kinder.

Livet efter fem år av ovan sagda har gett första rynkorna och lite tröttare ögon. Fast ögon med lite mer insikt också. På något sätt tycker jag att jag är bättre nu.

Mina senaste deltagare tog kort på mig i smyg med sina mobiler. Trodde de. Tills jag motattackerade med kamera. Hehehehe...ibland är jag nog fem år.