LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

16 januari 2009

Klok lillkille

Ni vet vad man säger till ungar som vill ha godis att äta, eller som bara vill äta efterrätt?

Jag hörde följande från badrummet när min kärlek ikväll passade barnen när de plaskade runt i badkaret:

Mamma: Ni är så söta att jag skulle kunna äta upp er!
Lillkillen: Mamma, då måste du nog äta något riktigt innan.

Fan, vad lillgammal han är ibland. ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken söting! :)
När jag sa samma sak till mina (dom kan ha varit 3 & 5 kanske) så påpekade E att "Men mamma, då har du ju ingen att gosa med!". Så sant som det är sagt! :)