LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

02 december 2008

Sugar me up, baby!!!

Jag och kärleken kör skytteltrafik mellan våra arbeten och dagis och hemmet. Barnen turas om lite att vara sådär gosigt snorkräkiga och att bara vara lagom höstmörkertrötta.

Hand upp, småbarnsföräldrar som är i samma träsk just nu. (Tack, Madde - och btw, respekt för hes trollröst och empati.)

Förresten. Jag har noterat hur min egen stringenta uppfostringspolicy blir alltmer släpphänt när barnen är sjuka. Igår gav jag en sötsak som muta för att lilltjejen skulle hålla sig lugn när jag skickade ett akutmail vid köksbordet (även den som VAB:ar har rätt att skicka mail till sin revisor).

När jag mutar med sötsaker har jag ett eget litet uttryck som jag brukar mumla triumferande mellan sammanbitna tänder:

- "Sugar me up, baby!"

Gud vet varifrån det kommer, jag bara insåg häromdagen att jag alltid säger så när jag sträcker fram en chokladbit eller en söt dryck.

Sen väntar man bara tills sockret kickar in. Ibland tar jag en dubbel espresso samtidigt och sätter mig sedan fnissande på huk bredvid det uppsockrade barnet - så väntar vi in våra kickar tillsammans.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, nu kommer "Sugar me up, baby!" ringa i öronen på mig varje gång jag mutar med en pepparkaka för att få gå på toaletten ifred.

Hoppas de blir friska snart så du slipper få snor på hela kinderna när ni pussas och kramas.

Konsultpappan sa...

Håll i hatten. Vi är alla friska idag!