LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

26 augusti 2008

Ont i hjärtat

Förra veckan körde jag en tvådagars workshop i Dragör, Danmark, på måndag-tisdag.
Sen var jag i Klippan onsdag-torsdag för en annan workshop. Fredag coachade jag en ledningsgrupp i Lund på förmiddagen och var reklamkille på eftermiddagen.

Igår drog jag till Helsingborg och sov på något hotell där för att köra workshop idag.

Sen körde jag hem vid 16.45 i 140 km/h och tänkte att om jag är hemma 17.30 istället för 17.45 så har jag en extra kvart innan lillkillen skall sova vid 19.30 och lilltjejen vid 20.00.

Jag fick min extra kvart. Lillkillen och jag låg i soffan och garvade åt tecknade fåglar på en DVD vi nyss fått hem, och lilltjejen dängde en bil i mitt ansikte och verkade bli riktigt genuint glad av det.

I morgon bitti flyger jag till Sarajevo för en 8-dagar lång workshop.

Femton extra minuter har aldrig förut varit så viktiga.

Det är extra jobbigt eftersom sommaren var så skön med massor av veckor med bara familjen.
Jag har redan ont i hjärtat av saknad.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag vet vad du menar!
Det är lika tungt var gång jag är utan min lilla princessa!

har följt din blogg nu sen du skrev på expressen, fortfarande lika bra!

Konsultpappan sa...

Tack!
Det är en saknad som är jäkligt svår att förklara för de som inte har problem att själva beskriva den.

Typ.

Anonym sa...

Ta det lugnt när du kör bara... bättre att pappan till lilltjejen och lillkillen finns kvar, du vet!

Och nä, den där saknaden kan jag (ännu) inte förstå, men du har en jäkla förmåga att beskriva den (i form av vackra kärleksförklaringar som jag tror är omedvetna när du skriver).