LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

25 augusti 2008

Ernst Kirschsteiger i Malmö

King of cliché filmar här på Lilla Torg idag.

Jag var tvungen att passera rätt nära eftersom de skulle filma i gränden mellan hedmanska gården och den där mörka korsvirkesbyggnaden som ligger intill. Precis på min väg från parkeringsgaraget till kontoret på Lilla Torg där jag är strategisk reklamkille en dag i veckan.

Jag gick förbi honom och fick ett varmt och metrosexuellt leende innan han vände sig tillbaks mot kameramannen som höll på att rigga utrustning.

När jag passerat honom med någon meter hörde jag honom säga till kameramannen att "korsvirkeshus är ren poesi".

Något säger mig att han kommer att upprepa den frasen när kameran går, kanske samtidigt som han ömt kramar en hörna av huset och suckar djupt av lycka.

Inga kommentarer: