LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

28 januari 2008

Sleepless in Oslo

Jag kan inte sova.

När jag gick igenom passkontrollen på Kastrup fick jag den vanliga rutinfrågan: "Vart skall du resa?", och det stod helt stilla i huvudet. Jag fick inte hjärnan att hitta rätt, så jag tvingades svara: "Inte så långt, tror jag. Jag skall kolla på biljetten."

Nu ligger jag i sängen på konferenshotellet, och jag kan inte för mitt liv komma ihåg vad stället heter.

Jag tror resandet helt och hållet förlorat sin charm och spänning.
Just nu känner jag mest att jag hellre varit hemma i väntan på att lillkillen skall ropa "pappa" om fyra timmar lite drygt.

Missförstå mig inte. Jag älskar mitt jobb, och precis som alla jobb har det vissa avigsidor.

Just nu är avigsidan att pappa inte kommer att kunna svara på lillkillen om några timmar, och säga: "Skall vi gå ner till vardagsrummet och mysa i soffan och se på Byggare Bob på datorn en stund?".

Shit, vad jag längtar efter att få komma till kontoret helt förstörd av trötthet och klaga över att lillkillen väckte mig före 6.

1 kommentar:

Kerstin sa...

Okej - jag är inte riktigt där ännu. Jag vet fortfarande var jag ska resa nästa gång - men hotell å sånt. Omöjligt att hålla reda på...