LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

09 mars 2010

knivar och mera

Det började med att jag var lite irriterad över våra knivar hemma.

Sen köpte jag några riktigt bra knivar till hemmet.
Och en riktigt bra traktörpanna.

Ganska dyr, men min kärlek här hemma blev imponerad.
Och lillkillen - min främste medkonspiratör i köket.

Så idag köpte jag en stor stekpanna.
Och en liten.

I morgon skall jag titta lite på kastruller, för att sedan ta med lillkillen på lördag för att köpa tripp, trapp och trull. En liten, en större och en jättestor kastrull.

Det är riktigt riktigt riktigt kul att köpa köksredskap!

1 kommentar:

Winnie The Pooh sa...

Oh, Jisses! Jag tror bestämt att jag just nu beskådar en milstolpe i männsklighetens historia. En milstolpe direkt jämförbar som när fiskar fick ben och kröp upp på land, nå´n neanderthalare lärde sig bemästra elden, kineserna uppfann hjulet och Niel Armstrong gick på månen, nämligen mannens intåg i köket.
Herre Gud, vad skall komma näst?
Delad föräldraförsäkring? Lika lön? Eller hemska tanke; Jämn könsfördelning i styrelserummen?
Var månne detta sluta...