LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

16 december 2009

Tveksamt erbjudande



Kära Nordnet,

Jag är jättenöjd med att ha mitt företags kapitalförsäkring hos er. Det är en bra buffert för sämre tider och ni har utfört tjänsten till min fulla belåtenhet.

Nu nyligen har jag sett era trevliga banners för er senaste reklamkampanj: "Börja spara till ett barn du tycker om."

Jag tackar för erbjudandet, och vill ge er en eloge för att så tydligt har markerat var ni står i uppfostringsdebatten idag.

Själv står jag emellertid rätt långt ute i andra extremen rent åsiktsmässigt. Jag tycker man skall behålla sina ungar, även om man inte tycker om dem.

Nu blir det en akademisk diskussion hur jag än vrider och vänder på det. Jag tycker skitmycket om de ungar jag redan har.

Så än en gång - tack för erbjudandet. Men jag tror jag väljer att fortsätta spara till en Lexus med hybridmotor.

Bästa hälsningar,

Konsultpappan

Inga kommentarer: