LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

12 februari 2008

Miljötänkande gone wild

Jag var på ett uppdrag i Karlstad förra veckan. Vägen dit och hem gick via tre sträckor tåg, och efter att ha väntat på försenade tåg i hålor med namn jag glömt beslutade jag mig för att miljöhänsynen måste ha en rimlighetsgräns. Man lägger inte två konsultdagar obetald tid på att frakta sig själv 7-8 timmar i vardera riktning när resan kan gå på en halv dag och 2 x 2 timmar totalt.

Jag skickade ett SMS till min kärlek:

"Fuck miljön - nästa gång tar jag flyget."

Det måste finnas en rimlighetsklausul.

Inga kommentarer: