LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

04 februari 2010

Sommarfest

Linda, Niklas, Mariko, Magnus.
Jag vet att ni trodde ni blev inbjudna till en vanlig middag hemma hos oss nästa helg. Det trodde min kärlek med när hon bjöd hit er.

Men frestelsen blev för stor.

Jag kom ihåg förra vinterns lyckade sommarbjudning den 2:e mars. Och då tänkte jag: Hm... Det ÄR snäppet hårdare att grilla i februari, stående i två decimeter snö.

Så nästa helg är det grillpremiär, banne mig. Först lite sill och nubbe. Sen drar jag ut i snömodden på uteplatsen och slänger på burgarna. Jag kommer att bära mina traditionsenliga shorts, kortärmad linneskjorta, flipflops och solglasögon.

Grillpremiär 2010 - den 13:e februari.
Game on.

2 kommentarer:

Niklas U sa...

Gött, jag har ett nytt sangriarecept som jag vill prova!

Konsultpappan sa...

Lysande!