LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

03 december 2007

Pepparkakstjejen

Det sitter en liten pepparkaka i en bilbarnstol bredvid mig.

Min kärlek gick ut för att testa att hämta lillkillen på dagis samtidigt som lilltjejen skulle följa med.

Normalt är det ju mitt privilegium att få springa och hämta honom på dagis.

Men idag skulle det testas.

Sen blev det akut ändrade planer. Det ösregnar ute, och då kändes det inte lika spännande för min kärlek att släpa lilltjejen i bilbarnstolen i ösregn den distans jag brukar sprinta på strax under 15 sekunder (ja - jag har börjat klocka mig själv).

Så hon ställde bilbarnstolen bredvid mitt skrivbord här i arbetsrummet, och stack.

Nu sitter en liten flicka i en pepparkaksoutfit, med armarna sträckta rakt åt sidorna, i en liten bilbarnstol och tittar på mig med stora ögon.

Hon suger frenetiskt på en napp.

Undrar vad hon tänker.

Inga kommentarer: