LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

13 januari 2010

Full fart på vårterminen!

Förra veckan var jag på SkiLodge i Sälen. Vi kom hem i söndags.

Min mjukstart på året kom lite av sig, eftersom jag ägnade måndag och tisdag åt ett kul gäng från Kooperation Utan Gränser (Bra folk och meningsfull verksamhet - stöd dem).

Nu är vårterminen igång igen. Vet inte varför jag envisas med att tänka i terminer, borde inte det ha gnuggats bort vid det här laget? Jag kan stå inför en ledningsgrupp, höra dem snacka Q1 resp Q2, och ändå ställa frågan: "Vad tror ni blir det viktigaste ni åstadkommer nu under vårterminen?"

Gamla hundar. Sitta. Njä.

Inga kommentarer: