Ibland blir jag lite mätt på allt snack om hur man skall skapa affärsnytta av "sociala medier" som Twitter mm.
Inte fan går vi runt och funderar på hur vi skall kunna kapitalisera på fikasnack och rykten vid kaffeautomaten. Och ändå vet vi att just den sortens samtal är livsviktiga för att bygga kultur och samhörighet i organisationer.
Kan vi inte bara acceptera ATT saker som Twitter inte nödvändigtvis måste kunna formaliseras till affärsnytta? Kan vi inte bara tänka att "hey - det där är lite kul, ju".
Tänk inte ihjäl det.
Just roll with it.
För fan.
LAST EXIT IN SWEDEN
Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
När jag fortfarande bodde i Tyskland och jobbade på tyskt kontor varje dag gjorde jag ett försök att införa den åh så svenska kafferasten. 15 minuter två gånger om dan, det är väl ändå trevligt?
Det fungerade inte alls. De flesta såg det som ytterligare ett i långa raddan team meetings som störde "det riktiga jobbet". Efter en vecka var kafferasten död för att aldrig återvända.
Lite samma sak kanske.
Du har så rätt. Allt ska vara 'lösningen på alla problem' nuförtiden. Kan det inte bara få vara kul.
Skicka en kommentar