LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

27 oktober 2009

Bildförtydligande


Förtydligande efter inlägget om hur jag köpte mig tid att skriva ett par blogginlägg:
Jag fick ett e-mail med frågan: "Lekt med en ask plåster?".
Ja. Lilltjejen lekte säkert 25-30 minuter med asken, och dess innehåll. Hon satte omsorgsfullt ett plåster på mig, nickade med frågan "Ont?" och klappade mig sedan på kinden och lade till "Bättre nu."

For the record - det gjorde SKITont att dra av plåsterna från min högerarm efteråt. (Hennes egna försvann när hon badade senare på kvällen).

Totally worth it.

7 kommentarer:

Winnie The Pooh sa...

VAR finns den där kursen i vardagslogistik?? VAR kan jag anmäla maken?

Fyra nyanser av rosa sa...

Hej tack för din kommentar igår! Jag tänkte faktiskt på er händelse innan du skrev på min blogg. Ert var ju värre eftersom det ledde till läkarbesök och till och med operation om jag inte miss fel eller hur var det? Nersövd blev hon väl, eller?

Vad var det hon hade ätit?

USCH! Sådant här är verkligen hemskt. Jag har knappt avvikt en centimeter från Max sida idag :-)

Fyra nyanser av rosa sa...

Åh tusen tack! Ska läsa så fort jag bytt bajsblöja ;-)

Fyra nyanser av rosa sa...

Inte min förresten utan Minis :-)!

Anonym sa...

Hej

När man skickar ett sms till någon så går det aldrig direkt från telefon till telefon. Det passerar ett antal datorer på vägen som sänder det vidare. När den mottagande telefonen tar emot smset så skickar det en signal till oss att det har kommit fram. Ibland så får telefonen spader och vägrar i sten att skicka signalen om mottaget till oss. Således så misstolkar våra datorer det och fortsätter att skicka smset upp till 72 timmar. Detta genererar naturligtvis inte någon kostnad men det är en klart irriterande händelse. Tyvärr så är det inte Telias fel utan problemet ligger i den mottagande telefonen. Man kan starta om den för att få den att skicka signalen, men det är inte alltid det fungerar heller. Om smset kom till dig i Söndagsförmiddag så är det slutskickat nu. 72 timmar senare.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

Konsultpappan sa...

Hej Anders.

Hemskt ledsen. Jag uppskattar din omtanke, men din slutsats är bara en del av det hela. Jag vet det du vet, och resten.

Låt mig leda dig fram till den del i samtalet där jag började för ett och ett halvt dygn sedan:

Jag reser fruktansvärt mycket. Titta på min senaste mobilräkning på ca 20.000:- (ja, det är fyra nollor där). Om det är min telefon som får spader så är det ju en riktigt riktigt RIKTIGT enormt intressant tillfällighet att den BARA får spader när jag är i Afrika eller i Vietnam. Inte nog med det - den brukade aldrig bete sig så här förr i tiden. Närmare bestämt då på den tiden för några år sedan, när jag var kund hos en av era konkurrenter.

Sen går det 24 timmar på ett dygn, inte 36, så jag får därför FORTFARANDE samma SMS om och om och om igen.

Så jag vill återgå till där jag började den här diskussionen för ett och ett halvt dygn sedan:
- Nollställ mitt SMS. Töm bufferten. Starta om den.

DET är vad ni kom fram till förra och förrförra och förrförra gången. Alla andra mellansteg om att jag skall starta om min mobil och allt annat - jag har redan varit där. Jag är inte ett dugg intresserad av någon förklaring.

Jag vill BARA att ni skall nå fram till den slutsats jag numera måste leda er fram i (nästa gång skall jag se till att ha sparat detta mail, så jag bara kan köra copy-paste så jag slipper ägna tid åt att långsamt guida flera olika Teliafolk fram till den position i samtalet där jag BÖRJADE.

Snälla.

Anonym sa...

Tyvärr så är det så att det nummer som du får sms ifrån inte är ett Telia nummer och således skickas det inte från våra system vilket medför att vi inte kan ta bort det. Så det är den som skickade det till dig som måste kontakta sin operatör och be dom att ta bort det.

Mvh.
Anders Häll
Telia Kundservice