LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

20 november 2006

små maränger på flykt från rättvisan

Idag har varit en bra dag.
Jag fixade båda mina deadlines, lämnade och hämtade bilen på 2000-milaservice, skrev lite texter till webben, expedierade en beställning på mitt lilla sidoprojekt (en webbsajt om motivation), hämtade lillkillen på dagis vid halv fyra, gick och handlade mat med honom på Hemköp, gick till Paparazzi och bytte ett par Etonskjortor som behövde bytas...

...jooo. En effektiv dag.

På den kvalitativa sidan är jag nöjd med att ha blivit kallad både en suverän bordskavaljer av Jennie, en manlig motsvarighet till silikontuttebimbomedlarvläppar av en kommentator på silverfishys blogg, och fått en dröm tydd av en helt ny bloggkompis som skriver slickare än en Alfa Romeo från sjuttiotalet.

Japp. Jag är nöjd.

3 kommentarer:

padam padam sa...

herregud, vilken komplimang! Inte för att jag kan något om bilar, men det lät flashigt :)

/jess

Konsultpappan (K-dude) sa...

Bilar?
Jag trodde en Alfa Romeo var som en Alfahanne, fast mer romantisk.

Shit - jag visste att det var något jag borde kollat upp innan jag bloggade.

Men komplimang var det. You bet.

padam padam sa...

haha som sagt, jag vet inget om bilar, tyckte bara att Alfa Romeo lär jäkligt biligt och chansade!