LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

09 februari 2009

Sleepless in Oslo

Jag har inte ens gått och lagt mig, och jag känner mig astrött, men vet redan i kroppen att det kommer att bli en sen kväll.

Det är en del jobb som måste göras, och jag behöver läsa igenom rätt många dokument.
Men Oslo är hästvägar bättre än Sarajevo, åtminstone vad gäller rökningen. Hotell Scandic i stadsdelen Skøyen är dessutom bara knappt två minuter från kundföretagets huvudkontor, så i morgon kan jag gå upp kl. 7.30 för att duscha, äta frukost och hinna dit innan mötet börjar kl. 8.

Ikväll åt jag middag med uppdragsgivaren. Jag brukade ha lite svårt för det där att vara social med kunder på kvällarna. Nu är det ibland rätt trevligt.

Jag är rätt nöjd med mitt jobb ibland. Det gick riktigt bra i Sarajevo förra veckan, och idag blev det riktigt bra igen. Det är dessa stunder jag gottar mig åt.

Även om det är några mil hem till min kärlek och våra barn.

Men jag är åtminstone bara i Oslo.
Och mitt arbete uppskattas av kunden samtidigt som jag känner att jag gör skillnad, gör nytta.

Det kunde varit fan så mycket värre.

PS. Mamma. Tack för att du SMS:ade nyss och tipsade om "en ganska bra hostmedicin: Cocillana-Etyfin". Jag håller mig nog ändå till artonårig Caol Ila som främsta botemedel när det gäller hostan. Dessutom har jag tänkt mig bli av med den till helgen, kanske sälja den på Tradera eller nåt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Cocillana är trevliga grejer det! Man sover som en gris av det, så om man hostar så vet man åtminstone inte om det! ;)

Winnie The Pooh sa...

Gillar din blogg!
Dels för att du skriver så bra, men också för att du lyckas förklara hur det är att vara "pappan på vift", det gör att jag lite bättre förstår hur min egen make har det, även om han nog inte reser fullt lika många dagar per år som dig. Själv är jag alltid "mamman som är hemma", så jag har liksom inga egna erfarenheter att jämföra med.

Sov Gott i Oslo!

Miasworld sa...

Sleepless i Oslo? Rikt oljeland det där. Jahaja, blivit lite fin i kanten alltså...:)

Konsultpappan sa...

Ninnibeth - Så du säger att Cocillana har den dubbla effekten att man slipper hostan OCH slipper vakna av att något av barnen harklar sig. Hmm.... intressant.

Fru R - jag tackar ödmjukast. Berätta gärna vilka länder han reser till, så lovar jag att göra Sleepless-inlägg från de länderna till hans ära. ;-)

Mia - vi kan inte alla hänga i Moldavien. Du vet ju att jag har en pretentiös sida som behöver lite flärd och elegans. Så är det. Oljepengar = lyx.

Winnie The Pooh sa...

Maken reser i huvudsak till London, Oslo, Hamburg, Athen och Tokyo.
En och annan tripp till Stockholm, Nice, Rio, Caraccas (-huga!)och Oxelösund (lite otippad på den listan...)blir det också.
sedan finns det en uppsjö med "tillfälliga förbindelser" som jag knappt känner till namnet på.

Konsultpappan sa...

London - check
Oslo - check
Athen - check
Tokyo - nope
Nice - check
Rio, Caracas - nope
Oxelösund - huuuu, har ett ex där.

Miasworld sa...

Lyx och elegans...I see. Inte heller så dumt kanske. Ska testa på det i mars när turen går, lite otippat, till Bern.